نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1583
-
الف
+

زلزله شدید در افغانستان با صدها کشته و زخمی

شبکه آی فیلم2 مراتب تأثر و تأسف خود را بابت وقوع زلزله در افغانستان و جان باختن و آسیب دیدن شماری از مردم این کشور ابراز می نماید.

به گزارش آی فیلم 2، با تاسف فراوان بامداد روز چهارشنبه یک زلزله قوی ۶.۱ ریشتری دو ولایت «پکتیکا» و «خوست» در جنوب شرقی افغانستان را لرزاند که تاکنون دست کم ۲۵۵ کشته و ۱۵۰ زخمی برجا گذاشته است.

بربنیاد گزارش رسانه های افغانستان، بامداد امروز چهارشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر، بخش‌هایی از جنوب شرقی افغانستان را لرزاند. گفته می‌شود که این زلزله تنها در ولایت پکتیکا و خوست با توجه به شدت آن تلفات بالایی داشته است.

زلزله افغانستان

این زلزله قوی حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز رخ داد و علاوه بر ولایت پکتیکا و خوست، شماری از ولایت‌های دیگر را نیز لرزانده است.

منابع محلی افغانستان اعلام کردند که در این حادثه یک روستا به طور کامل ویران شده است و  تلفات در منطقه گیان در این ولایت بسیار بالا بوده است.

قدرت این زلزله ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر اعلام شده است که علاوه بر دو ولایت پکتیکا و خوست، ولایت‌های کابل، پکتیا، لغمان، غزنی و لوگو را نیز لرزانده است.

شبکه آی فیلم2 به دنبال این حادثه دلخراش که منجر به بروز تلفات انسانی و همچنین آسیب های مادی شده است، با ملت شریف افغانستان ابراز همدردی کرده و صبر و تسلای خانواده‌های داغدار و شفای آسیب دیدگان این حادثه را از خداوند متعال مسئلت می کند.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر